מחשבת הפרשה: "תקשיב לנפש שלך" \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on מחשבת הפרשה: "תקשיב לנפש שלך" \\ הרב אריאל שחר

    מדוע זכה לפנחס שהקב"ה כרת עמו ברית לזרעו עד עולם, ומדוע אנחנו משקעים אנרגיות במקומות הלא נכונים?

    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: שורת מינויים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקב"ה משפיע שפע רוחני שמצטמצם למידות ולצורות גשמיות בעולם הזה במבט שטחי לא ניתן לראות כי מקורן הוא בשפע ואור רוחני מזוכך שמשפיע שפע לעולם הזה, בדרך זו הרוחניות מתלבשת ומתגשמת בזה העולם ובבחירת האדם האם לשמוע לשורש הרצון או לתאווה החיצונית. 

    יש בכוחו של האדם לגלות את האור והרצון הרוחני המכוסה מתחת לרצון גשמי על ידי ניווט ושליטה בכוחות הנפש, למסד את עצמו ואת רצונותיו למקומות בהם יש משמעות ותוצאות למעשיו, על ידי הידיעה כי מאחורי כל רצון ותשוקה גשמית מסתתרת לה רוחניות טהורה וצרופה, כך האדם לוקח את הרצון לחבר ולהתחבר למקומות הנכונים ולאהבת ה'.

    קנאת פנחס החזירה את הרצונות ואת כוחות הנפש ומידותיה למקומן הראויים להן, גם אם היה מי שחטא ויתבלבל בעקבות הרשת שטמן בלעם הכוונתו של בלעם להכשיל את עם ישראל בדבר שבו הם מובדלים מן האומות, הרי שכנגדו קם פנחס שהצליח לעצור את הטשטוש רוחני.

     מעתה בעקבות מעשה פנחס עם ישראל הן עם לבדד ישכון בקדושה ובטהרה, פנחס לקח אחריות על כוחות הנפש של העם היהודי שיהיו במקומות הנכונים ולכן זכה לברית כהונת עולם

    בשלושת החודשים הקרובים אנו זוכים לימים קדושים ונעלים, שלושת השבועות, בו כל יהודי מתחבר לצער השכינה ולגאולה העתידה, חודש הרחמים והסליחות בו האדם מתחבר לעצמו ולבוראו, ראש השנה חיבור למלכות והמלכת הקב"ה בעולם, יום כיפור כיום סליחה ומחילה וחג הסוכות כחג השמחה.

    ימים אלו וההכנה להם מלאים בתוכן, כל חג מאיר באורו המיוחד לו, בכל יום אפשר להתחדש בעבודה הרוחנית שונה ומגוונת, אלו ימים  מלאי חוויה יהודית עמוקה ומהנה.

    אך באותן תחנות הזמן אנו בתקופת וסערת הבחירות בהן כל יום מתפתחת תפנית בעלילה ודרמות חדשותיות תופסים כר נרחב מהאזנת ועסוק האדם, שריר ההתחדשות מתעורר לו ונהנה מכל פיסת מידע חדשותית ואמרה המעוררת מחלוקת ודרמה.

    לכל אלו אין כל משמעות ותוכן, חדשות של יום אחד אינם דומים למשנהו ודברים הנאמרים ביום זה אינם תקפים למחרתם, סתם יצר ההתרעננות מתבזבז לו על פרשנות מהלכי אישים שהם קצה המין האנושי.

    כבר עכשיו מוטב לאדם לנווט את כח ההתחדשות לאורם של חגי ישראל וכך להאיר אור קבוע בנפשו, מאשר להשקיע מחשבה והאזנה לחדשות דרמטיות וחסרת תוכן לטווח הארוך וברי פג תוקף לאחר יממה, פשוט לשים לב על מה אתה מבזבז אנרגיה, תתחדש, אבל במקום הנכון.

    מבוסס על פי משנתו של ה"בת עין" לפרשת פנחס.

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות